måndag 14 juli 2014

Instagram album om sonens innebandyläger...

Vad jag ska visa idag är ett instagram-album som jag har gjort till sonen om hans innebandyläger som han var på tidigare i somras. Eftersom vi är nyfikna föräldrar och jag gör project life så var vi där med jämna mellanrum och fotograferade så klart :) så jag har fått ihop ett gäng foton med Samuel och hans kompisar. Och jag valde att göra ett instagram-album från WRMK och ett av de fina Instagram- journaling card set som finns. Jag valde Indian Summer för jag tyckte att färgerna passar temat bäst. Utöver det så har jag använt svart penna från American Craft, bokstäver från Studio Calico, en cirkelpunch och lite andra dekorationer. Men mest är det foton och journaling för att minnas den här helgen. Och jag har valt att bara ta det utifrån Samuels perspektiv. I min vanliga PL pärm kommer det vara utifrån mitt perspektiv med husvagnslivet men det har jag inte gjort ännu....


Det var jättekul att göra ett minialbum om ett specifikt tema och kommer göra det fler gånger. Jag valde vilka foton jag skulle skriva ut i 4x4 storleken och sedan la jag ihop kollage i Photoscape för att få fram 2x2 bilderna. Men då jag skriver ut dem med en ram så blir de lite mindre och då använde jag många av de småkorten i Indian summer som fotomatta. Jag har totalt 27 plastfickor i albumet och det är ungefär vad som får plats. Jag har lite dekorationer men vi vissa av fickorna så är det flera lager med papper och foton så det bygger på lite grann. Om du har bara foton så kan du få plats med några fler plastfickor.

Och nu får ni scrolla för det där mååååånga foton.




























Tack för titten, bloggad för Scrap-Perra under sommaren. 

Inga kommentarer: