tisdag 1 juli 2014

Happy, happy, happy...

denna tavla blev klar på väldigt kort tid och jag är VÄLDIGT nöjd med den. Jag hade en tavla hemma som jag hade kladdat på färg vid något tillfälle men var inte alls nöjd så den var undanlagd. Så först tog jag fram lite papper (Becky Higgins Blush papper) och limmade fast dem med mod podge så den täckte hela framsidan och lite på ramen också. Sen ett lager gesso över som jag la på slarvigt med en spatel. När det har torkat så tog jag Lemon och Turqouise från Dina Wakleys nya färger och spred ut dem med spatel. Jag ville även ha lite grönt i mitten men vi hade inte någon på lager så jag tog en grön från Deco Art (Citrus) och den passade in perfekt.

Lite rubons, lite stämplar (Nathalie Kalbachs stämplar) och archival ink dyna och lite doodling. Imagine är en stämpel som Donna Downey har designat - perfekta att ta till när man vill ta lite ord men inte vill skriva själv.

Fjärilarna är utstansade med en Martha Stewart- punch och fått lite Ruby färg på sig för att sticka ut.



Nu ska jag bara hitta en plats i huset där jag kan hänga upp den.

Inga kommentarer: