lördag 19 juli 2014

Elefant-tavlor

Mina tavlor ... jag har haft stora canvasdukar hemma som är 1x1 m som jag har vetat att jag ska göra men har inte riktigt blivit klar i huvudet hur jag ska få till dem. Men sen såg jag härliga elefanttavlor som Sanna Art hade gjort och fick en klar bild om hur jag skulle göra, tack Sanna. Jag började med att limma fast lite mönstrade papper där jag skulle ha elefanterna och limma fast dem. Med hjälp av stenciler och lite gesso så skapade jag lite struktur här och där, syns dåligt på bilderna. Jag målade även gesso över hela elefanten för att tona ner färgerna på det mönstrade pappret.


Sen var det dags att måla. Det svarta är målad med NeoColor pennor så först krita på en hel del och sedan ta en pensel som är blöt och fördela ut färgen. Sen gjorde jag likadant med elefanterna, den ena i rosa och lila toner och den andra i gröna och turkosa toner.

När jag hade gjort det så tyckte jag att de mönstrade pappersbitarna syntes för mycket så jag rotade fram flera olika färger från Deco Art och Golden Fluid Acrylics. Pytsade ut lite hipp som happ och sedan tog jag ett gammalt kreditkort och drog ut färgerna. Där efter ritade jag upp elefanten för hand med en svart PITT-penna. Och sedan skapade jag lite skuggningar med gelatos i matchande färger och gnuggade för hand, så mycket att jag fick brännsår på fingertopparna :)

Efter det så tog jag fram lite mister och stenciler och mistade lite här och där på tavlan. Jag har använt Dylusion mister och Color Shine från Heidi Swapp. Jag har även mistat lite utan stenciler för att skapa lite djup och även droppat lite färg här och där.

Nu får ni spana in tavlorna i lugn och ro och spana in lite närbilder.






Tack för titten och ha en bra vecka. Bloggad för Scrap-Perra denna sommar. 

1 kommentar:

Malin/malwa sa...

Tycker de här är super-läckra! :)