måndag 9 december 2013

Art journal - dooling...

Ibland är det skönt med segt internet. Den här sidan uppstod under en låång process. Först gjorde jag en bakgrund med olika Dylusion mister efter att jag hade tittat på lite youtube -klipp om Dylusion art journal och misterna. Så jag gjorde ett antal olika bakgrunder och sedan fick de vara där och mogna.

Först så gjorde jag lite gosting-teknik vilket innebär att man tar en stencil och sprayar vatten på och låter den reagera och sedan torkar man bort det med papper. Då blir det en ljusare skugga, du ser några sådana om du tittar noga på sidan.

Därefter så doodlade jag en ram med vart penna och sedan tog jag den vita pennan och gjorde streck som staket. Sedan gjorde jag svarta prickar och fyllde på ramen.

Sedan fick det stå ett tag innan jag kom vidare. Och det gjorde jag egentligen när jag höll på att beställa grejer från USA men vi hade supersegt internet så medan datorn tänkte så doodlade jag. Och det var egentligen inspiration från Sara som just du hade dooling i Scrap-Perras blogg (jag har visat den här i den bloggen tidigare..)

SÅ jag doodlade blommor i olika storlekar och former.



Pennorna jag har använt är svart och vit signo penna.

Inga kommentarer: